لوله کاروگیت
نوشته شده توسط : علیزاده

لوله کاروگیت چیست؟

گروه صنعتی پایپ گستر خرید لوله کاروگیت و لوله های پلی اتیلن به صورت خرده فروشی، کوچک و بزرگ را ارائه می دهد. لوله های کاروگیت مقرون به صرفه همیشه در کارخانجات ما موجود است، با شماره های مندرج در وب سایت پایپ گستر تماس بگیرید!

لوله کاروگیت دارای دیواره های داخلی صاف و سطح بیرونی موج دار هستند که استحکام حلقه بالایی لوله را فراهم می کند. از لوله کاروگیت برای ساخت فاضلاب خارجی و عایق بندی سیم کشی برق استفاده می شود. پلی اتیلن راه راه یا همان لوله کاروگیت الاستیک است، در برابر رطوبت و دما بسیار مقاوم است، استحکام را افزایش می دهد. گروه صنعتی پایپ گسترتضمین می کند :

کیفیت محصول عالی. لوله های کاروگیت مطابق با GOST R 54475-2011 تولید می شوند. پارامترهای لوله با توجه به الزامات ذکر شده است.

قیمت های مناسب. ما فرصت های سودآور را مستقیماً از کارخانه های تولیدی می خریم، بنابراین همیشه لوله کاروگیت با هر اندازه ای با قیمت مناسب داریم. برای سفارش های بزرگ تخفیف های ویژه ای در نظر می گیریم.

انتخاب بزرگ لوله های کاروگیت برای ایجاد سیستم های پشتیبانی حیاتی قابل اعتماد. با توجه به تنوع لوله کاروگیت، راه حل بهینه برای ایجاد اتصالات در منطقه خود را خواهید یافت.

خدمات اضافی. ما می توانیم تخلیه و نصب لوله در تاسیسات، برش و عایق کاری لوله کاروگیت و ساخت یراق آلات را سفارش دهیم.

ویژگی ها و کاربرد لوله کاروگیت :

لوله های پلی اتیلن راه راه یا همان لوله کاروگیت ساخته شده از مواد پلی اتیلن به دلیل عملکرد عالی خود در بازار مصالح ساختمانی محبوبیت پیدا کرده اند. لوله کاروگیت در برابر محیط های تهاجمی بسیار مقاوم است، بنابراین به خوبی در برابر تخلیه فاضلاب مقاومت می کند.

علاوه بر این، این مدل لوله با استحکام بالا و مقاومت در برابر بارهای کاری استرس زا مشخص می شود.

لوله کاروگیت از نظر ساختار آن چگونه است؟ چگونه طبقه بندی می شود و چگونه می توان لوله کاروگیت مناسب را انتخاب کرد - پاسخ تمام سوالات را در این مقاله خواهید یافت.

لوله های کاروگیت به طور شایسته به عنوان سودمندترین گزینه برای چیدمان سیستم های فاضلاب بدون فشار، تامین آب و زهکشی شناخته می شوند. علاوه بر این، آنها کاربرد خود را در نصب کابل های برق و سیم های جریان کم در تاسیسات داخلی و برای نصب در فضای باز در ساخت اسکله های شناور یافته اند.

لوله کاروگیت پلی اتیلن دارای ساختاری تک لایه یا چند لایه است که دارای فضای داخلی صاف و سبک بوده و لایه های بیرونی آن به صورت موج دار و با رنگ های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش رنگ شده است. دیواره داخلی کاملا صاف لوله کاروگیت به حرکت سریع مایعات تخلیه شده کمک می کند و تا حد امکان از تشکیل پلاک و انسداد روی دیواره ها جلوگیری می کند. رنگ روشن لایه داخلی لوله کاروگیت  هنگام عیب یابی شبکه فاضلاب دید خوبی را فراهم می کند. دیوارهای داخلی لوله های کاروگیت با رنگ های روشن رنگ آمیزی شده اند، دیوارهای بیرونی با رنگ های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش رنگ آمیزی شده اند. خواص فیزیکی و شیمیایی لوله های کاروگیت تحت تاثیر موادی است که برای ساخت آنها استفاده می شود، در حالی که ژاکت از لوله ها محافظت می کند و مقاومت آنها را در برابر بارهای خارجی افزایش می دهد.

مواد و متریال موجود  برای تولید لوله کاروگیت :

پلی اتیلن با چگالی کم (LLDPE)، متوسط ​​(MDPE) و بالا (YDPE) عمدتاً برای تولید لوله های کاروگیت با اهداف مختلف استفاده می شود. به ندرت از پلی اتیلن فوق متراکم UHMWPE با چگالی کمتر از 0.91 گرم در سانتی متر مکعب برای ساخت لوله های کاروگیت مخصوص استفاده می شود. علاوه بر این، پلی وینیل کلراید، پلی بوتیلن، پلی پروپیلن و اکریلونیتریل-بوتادین استایرن در ساخت لوله های کاروگیت استفاده می شود.

نوعی دیگر از لوله های کاروگیت انعطاف پذیر ، لوله کاروگیت زهکشی است. لوله های زهکشی کاروگیت تک لایه و مدل های چند لایه برای سیستم های مختلف از نظر عملکرد از لوله های سرامیکی، چدنی و فولادی پیشی می گیرند. مزایای اصلی لوله های کاروگیت موجدار عبارتند از:

مقاومت بالا در برابر خوردگی الکتروشیمیایی، در برابر اکثر رادیکال های اسیدی، یون های هیدروژن فعال، سولفات سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم بی اثر هستند. آنها در معرض اثرات جریان های سرگردان نیستند.

مقاومت استثنایی در برابر مواد تشکیل دهنده نفت خام، بنزین، حلال ها، نفت سفید و غیره.

ناهمواری کم دیواره های داخلی لوله کاروگیت باعث از بین رفتن رسوباتی می شود که باعث گرفتگی لوله ها و کاهش نفوذپذیری آنها می شود.

مقاومت بالا در برابر تنش مکانیکی با وجود پوسته های موجدار تضمین می شود که باعث افزایش استحکام حلقه لوله کاروگیت و مقاومت در برابر آسیب در هنگام تنش و فشار می شود.

حمل و نقل، ذخیره سازی و نصب آسان لوله کاروگیت

هزینه پایین لوله کاروگیت

طیف وسیعی از لوله های کاروگیت :

در اوایل دهه 1970، لوله کاروگیت تک لایه تنها در سیستم های زهکشی استفاده می شد. امروزه به لطف پیشرفت های قابل توجه در طراحی (وجود چندین لایه از جمله عایق موثر)، نه تنها در ساخت سیستم های زهکشی بدون فشار، بلکه در جایگذاری خطوط لوله آب نیز از فاضلاب با موفقیت استفاده می شود. سیستم های برق، ارتباط و مخابرات از دیگر موارد استفاده از لوله کاروگیت می باشد . علاوه بر این، از لوله های کاروگیت موجدار در ساخت اسکله های شناور استفاده می شود.

نحوه انتخاب لوله کاروگیت مناسب :

این بازار به وفور لوله های کاروگیت تک لایه و چند لایه را ارائه می دهد.

طبقه بندی لوله های کاروگیت :

لوله های موجدار پلی اتیلن به دو نوع اصلی تقسیم می شوند:

PVC راه راه نرم معمولی.

پی وی سی راه راه با پروب.

مزیت لوله های موجدار با پروب، سهولت نصب سیم و کابل است.

همچنین تقسیم لوله کاروگیت بر اساس نوع بار مکانیکی معمول است :

لوله کاروگیت سبک وزن - با مقاومت مکانیکی کم؛

لوله کاروگیت سنگین - با مقاومت مکانیکی متوسط؛

لوله کاروگیت فوق سنگین - با مقاومت مکانیکی بالا.

مدل های سبک وزن برای نصب بر روی پانل های توخالی یا در فضای باز طراحی شده اند. لوله کاروگیت سنگین مجاز است بر روی زمین، بتن، گچ قرار گیرد.

لوله های کاروگیت  فوق سنگین برای استفاده در مراکزی که نیاز به امنیت بیشتری دارند (موسسات کودکان، موسسات پزشکی، سینما، هتل ها و ...) توصیه می شود.

برای نصب سیستم های زهکشی در خانه، توصیه می شود از لوله های پلی اتیلن موجدار دو لایه یا لوله پلی اتیلن چند لایه یا PP استفاده کنید. برای نصب در فضای باز باید از لوله های کاروگیت مشکی استفاده شود.

هنگام انتخاب و خرید لوله های کاروگیت باید به نکات زیر توجه کرد:

مقاومت در برابر حرارت و پارامترهای مقاومت در برابر آتش.

برای کارهای الکتریکی، مدل های دارای پروب (بروشاژ) را ترجیح دهید، سیم باید از فولاد ساخته شود و قطر آن باید 0.9 میلی متر باشد.

امکان خم شدن لوله ها با زاویه 3600 که در گواهی محصول مشخص شده است شعاع خم باید برابر قطر خارجی لوله ضرب در سه باشد.

محدوده دمای عملیاتی مجاز؛

دمای محیط مجاز در هنگام نصب؛

زمان تحویل محصول و دوره گارانتی تولید کننده لوله کاروگیت

ویژگی های نصب لوله های کاروگیت :

در اینجا چند نکته مهم جهت نصب لوله کاروگیت وجود دارد:

لوله های کاروگیت  سری سنگین و فوق سنگین قبل از افزودن محلول گذاشته می شوند و لزوماً به سازه های فلزی متصل می شوند، کابل ها پس از تشکیل کامل سطح کشش می شوند.

هنگام نصب لوله های موج دار، ایجاد گوشه های تیز و قرار دادن چندین گوشه در هر زاویه ای در مجاورت یکدیگر ممنوع است.

برای افزایش طول لوله کاروگیت ، استفاده از جعبه های ترانزیت در مکان هایی نزدیک به وسط یک قسمت جدایی ناپذیر لوله یا در گوشه ها توصیه می شود.

هر نوع ارتباط در لوله های کاروگیت با فواصل توصیه شده بین آنها قرار می گیرد.

اگر نیاز به نصب چندین شبکه ارتباطی دارید، باید برای هر یک از آنها از یک لوله جداگانه استفاده کنید.

شدت و سختی لوله کاروگیت :

 از آنجایی که لوله های پلاستیکی کاروگیت ، لوله های انعطاف پذیر هستند بنابراین فشار وارده از سوی خاک را با طراحی صحیح و مناسب در اطراف خاک تحمل می کند ، بنابراین لوله های کاروگیت پلی اتیلنی همان شدت و سختی لوله تخلیه بتن سفت و سخت را ندارند اما مقاومت تحمل فشار بالایی دارند.
ویژگی های هیدرولیکی :

مقاومت لوله کاروگیت پلی اتیلنی در برابر سیال به دلیل سطح داخلی لغزنده آن کمتر از لوله بتونی استو سیال به راحتی در داخل لوله کاروگیت جریان می یابد. طور عملی ثابت شده است که لوله های کاروگیت با قطر کمتر می توانند همان سرعت جریان لوله های بتونی در همان شیب را داشته باشندلوله های کاروگیت می توانند سرعت شیب را در همان قطر کاهش دهند.(کاهش هزینه های ساخت و ساز جهت روان سازی جریان سیال)
طول عمر طولانی :

لوله های کاروگیت دارای مزایای زیادی در طول عمر مفید و مقاوم در برابر خوردگی است . فاضلاب و آب باران که توسط لوله های جاسازی شده حمل می شود ، همیشه تهاجمی ، اسیدی یا تطبیقی ​​است . فاضلاب دارای خورندگی قدرتمندی به عنوان مثال آب صنعتی است . لوله های کاروگیت دفنی در زمین قابلیت تصفیه ئنبهتری نسبت به لوله های بتونی دارند . مقاومت در برابر سایش لوله کاروگیت بهتر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله کاروگیت به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

 





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: